FAQs

Q?

Microsoft belt mij!

A.

Microsoft belt nooit zelf klanten, met uitzondering alleen op eigen verzoek. Indien u wordt gebeld door “Microsoft” meestal in het Engels, met een melding over een virus of problemen op de computer verbreek dan direct de verbinding en zet de PC of laptop een tijdje uit.

Q?

Er komen ongevraagd reclame boodschappen in mijn mail?

A.

Ook wel Spam genoemd, is niet altijd tegen te gaan. Spam is geen virus, maar zeker rommel. Norton Securety kan veel van deze ongewenste mail er uit filteren. Ook is er bij de provider meestal wel een mogelijkheid aanwezig een Spam filter te installeren. Vraag naar de mogelijk heden.

Q?

Onze laptop of PC is erg traag, moet ik een nieuwe kopen?

A.

Nog niet, laat ons eerst kijken, waarschijnlijk is het op te lossen en kan de laptop of PC nog een tijdje mee.

Q?

Is Windows 10 anders en kan ik er mee overweg?

A.

De indeling “het aanzicht” is aangepast, echter went het heel snel. Vraag naar de cursus mogelijkheden.

Q?

Norton is traag!

A.

Dit is iets uit het verleden, tegenwoordig is het zeker niet trager dan de andere goede virus scanners.

Q?

Moet ik betalen voor Word?

A.

Ja, het gebruik van Microsoft software o.a. Office licenties moeten aangekocht worden.

Q?

Op mijn nieuwe computer staat Office, werkt dit?

A.

Microsoft Office wordt voorgeïnstalleerd, u mag het dertig dagen gratis gebruiken. Hierna wordt u verzocht de licentie te kopen.

Q?

Zijn updates voor de computer noodzakelijk?

A.

Zeker, met de laatste updates werkt de computer beter en is beschermd voor ongewenste narigheid van buiten af.